6 juni 2022

Ingen sommar utan Ledin

En sommar utan artisten Tomas Ledin, 70, är ingen sommar, sägs det. Och så här på svenska flaggans dag ser jag mig nödgad att snickra ihop en tio-i-topp-lista av hans bästa låtar (finns ju en uppsjö, helt klart). Visst, det är som att svära i kyrkan när jag åtar mig denna högst vanskliga uppgift och säkerligen kommer jag att trampa många på tårna å det grövsta men å andra sidan, det får bära eller brista, jag blyges icke: 01. Sommaren är kort 02. Du och jag och sommaren 03. En dag på stranden 04. På vingar av stål 05. Vi är på gång 06. Gilla läget 07. Jag vet inte varför 08. Hon gör allt för att göra mig lycklig 09. En del av mitt hjärta 10. Helt galen i dig Bubblare: Du kan lita på mig, I natt är jag din, Ä lu oäten, Sensuella Isabella, Just nu, Genom ett regnigt Europa, Lata dagar glider förbi....

Inga kommentarer: