9 april 2021

Mitt i allt

Fredag. Det är inte mycket till väder för tillfället men det är som det brukar vara så här års.  Regnet vräker ner, i nästa sekund hagel. Vad är det som händer? Och i skrivande stund skiner solen allt medan hagelskurarna med frenesi bombarderar oss. Stannar hemma. Stannar inne. Håller mig i bakgrunden.

Skriver av mig. Låtsas som om det regnar. Tar en kaka, dricker svart kaffe. Kollar e-post. Chattar. Jag hinner inte med i tiden som flyger sin kos. Klockan klämtar. Byter en glödlampa, putsar mina skor. Tar en paus. Hastar fram till skärmen. Jag är ingen rookie! Jag noterar och tar till mig.

Lite tokigheter är det allt. Och lugn och ro, mest det, faktiskt. Under lunchen lyssnade jag på podden "Hundåren", Tomas Andersson Wijs egen podcast, där han intervjuar kända artister, komiker, författare, hur de formats av sina motgångar. Scrollade till avsnittet med Cornelis-stipendiaten Stefan Sundström. Rekommenderas!

Inga kommentarer: