17 mars 2019

Inne ute eller ute inne

Krånglar mig upp alldeles för tidigt. Kräksnö utanför. Morgontoa. Skriver ett sms. Swishar iväg stålar, inte mycket. Bockar av. Dricker en stor kopp kaffe. Svart. Läser några rader ur en bok, hör dom andra sova tungt. En av katterna ligger som en kringla på golvet i köket. Tänder golvlampan i vardagsrummet. Mobilen plingar. Tack. Slår en signal. Finns ingen sådan på det här abonnemanget. Du har nog slagit fel nummer, serru. Tack då. Lägger på.

Musiken. Skivan raspar. 45-varvaren. Atomic Swing, stonemeintothegroove....vänder på steken eller skivan om ni så vill. Den har en Bsida också. Rasp. Jag skakar på huvudet. Hämtar tröjan som jag lagt på en stol i köket. Blir stående en stund. Jag försöker minnas men minns inte. Vad hette nu den där orkestern med dubbelnamn. Ja, jag kommer på det så småningom. That's life. Har dock ingen träningsvärk från gårdagens 3kmsrunda. Bra så. Det var ju ett bra tag sedan sist. Knä't svullnar int'. Kanon. Glad.

Skidtävlingar idag i vanlig ordning. Hela tiden. Varje dag. Falun. Östersund. Och jag vet inte var. Formel 1. Bottas vinner säsongspremiären i Australien. Äntligen en blåvit framgång. Funkar ju tydligen inte så bra i snön. Finska damerna bortplockade i gårdagens skidskyttestafett! Förarglig Leedsförlust. 0-1. Livet går vidare...ser att trollen vaknat på sociala medier. Oroväckande.

Vi höres,

Inga kommentarer: