20 juni 2016

Ett år

Ett år går fort, alldeles för fort. Så här skrev jag på naamakirja i juni 2015:


Hamnade i samspråk med en medmänniska och blev inbjuden till ett stort event på Kompisvallen den 3-5 juli, fredag och lördag 9:20-16:25, söndag 9:20-15::50. På denna tillställning kommer jag att få svaren på de ”existentiella livsfrågorna och hur jag skall gå till väga för att nå paradiset”, informerade hen under sansade morgontidiga former. Var dock tvungen att hasta vidare, avslutade ett trevligt samtal med att travestera Lundkvist, en så kallad Assar, i vänlig ton:


- ”För min del spelar det egentligen ingen roll var jag hamnar i slutändan eftersom jag kommer att ha polare på båda ställen.” Jo, jag önskade också förstås hen och dennes förening lycka till med den stundande sommarkonferensen.

Nu i morse var det dags ånyo att samtala med två medmänniskor uppe vid Älvsjö station. Nämnde i förbifarten min text och en av dem, en spröd liten kvinnan, mötte min återkoppling med följande fråga:

-"Är du redo, nu då?"

Inga kommentarer: