30 april 2015

Apropå

M: Vi vill göra det kriminellt att organisera tiggeriet. Tobé och Ask skriver på DN Debatt i dag, ett litet utdrag:

"Svenska kommuner måste ges verktyg att kunna möta utmaningarna på gator, torg och i parker. Det finns redan i dag regler för hur man får bo, både på kommunal och privat mark. Dessa lagar måste gälla för alla."

Min spontana reaktion av ovanstående: är alla tiggare organiserade och vilken instans skall i såna fall gå in och avhysa dessa stackars människor från offentliga miljöer och hur skall det ske på bästa humanitära sätt? Ett medborgargarde?

Hhm. Ni får ursäkta mig men nu måste jag gå och kasta mig en stund. Blodet rusar i omloppet.
Och igelkottarna kämpar för sitt liv i kväll. Det sticker i ögonen av bensin.
- - - 

Apropå:


2 kommentarer:

kicki sa...

Drar på munnen då jag ser att du ska kasta dig :) Undrar om de förstår vad du menar i Sverige. Det är ju så skönt "ti kast se" en stund efter jobbet.

Tommy sa...

Det är många som lyfter på ögonbrynen när jag framför uttrycket "kasta mig". Men si, det får de gärna göra!! Och gnugga sig i hovo.