4 april 2011

Vår

Den där lådan återigen! Längst ner.Fylld med plastpåsar. Knökat. HALLÅ! Vi samlar på platspåsar här. Någon som vill ha? Tydligen ryms det hur många påsar som helst i en sån därringa låda. Svårigheten är ju att buffla tillbaka den i sitt ursprungsläge efter att ha kämpat med att få ut den i över 10 minuter. Kärvar något alldeles kollossalt. Jag brukar sätta mig på golvet och placera mina fötter mot lådan och sen trycker jag till med våldsam kraft. Alternativt hoppa i den och platta till högen. Fungerar allt som oftast. Å andra sidan kanske det skulle underlätta om jag tömde lådan och bara hade favoriterna kvar. Fast. Bra att ha, ändå. De tar inte så mycket plats! Känns ok. Nu kan jag bara se nå't grönt plast längs karmen. Mvg. Snyggt. Det är vår!

2 kommentarer:

Bruno sa...

Tommy!
Jag har dussinet fullt med sådana lådor.

Skönt att man inte är ensam. Ett tag vågade jag inte titta mig i spegeln, nu vet jag bättre. Det finns fler med kärvande lådor som kräver den yttersta förmåga att betvinga.

från sarg ut till att blogga annat. Kolla in när du har lust.

Tommy sa...

Ja, ibland är livet som en låda!

Yes box, jag tittar givetvis in:)