20 januari 2023

Tankar vandrar

Som det står skrivet i skriften: Akta er för de falska profeterna som kommer till er förklädda till får men i sitt inre är rovlystna vargar. Dockor överallt just nu. Var är mobilen? I jackan? Up and Rolling. Hört en platta med North Mississippi Allstars, mycket bra. Och snart, om två veckor, är det premiär, på en scen nära dig. Och jag dricker mitt kaffe som smakar asfalt och vintern här i Stockholm är ett fasansfullt skämt.

Jag gnider min trötta kallsvettiga panna trots att det bara får den att klia ännu mer, och nån sjunger i huset, 1 trappa ner, eller är det ett barn som gråter. Och jag tänker på dottern som flyttat hemifrån, eller flyttat och flyttat, hon studerar på annan ort, inte långt härifrån faktiskt. Frigörelsen, att släppa greppet, tilliten, hon va ju ett spädbarn nyss. Tankarna måste få vandra. Och där ute mörknar det.

Inga kommentarer: