1 januari 2021

Bokslutet

Gott Nytt 2021! Nyårsdagen - den internationella pizzadagen. Här blev det vegetariskt till middagen. Så det så. Och min vana trogen bjuder jag på ett bokslut. 2020 blev en bladvändare.

Bonnier
- Knutby
Hermele - Judejävel
Lindahl - Pendeln
Klein - Skapelsens fullkomlighet och livets tragedi
Rushdie - 2 år 8 mån 28 nätter
Obioma - Minoritetsorkestern
Smirnoff - Sen for jag hem
Kivi - Sju bröder
Hemmer - En man och hans samvete
Leine - Profeterna vid evighetsfjorden
Carlsson - Kallad, kamp och kärlek
Einhorn - Änglarnas svar
Brynhildsen - Alla vill ju hem
Camus - Pesten
Ford - Som landet ligger
Ford - Kan jag vara Frank med dig
Bullock - Hitler - en studie i tyranni
Knausgård - Min kamp del 1
Knausgård - Min kamp del 2
Knausgård - Min kamp del 3
Mann - Buddenbrooks
Kitamura - Separationen
Salzmann - Utom sig
Mendel-Enk - Tre apor
Mendel-Enk - Apan i mitten
Sandgren - Samlade verk
Danius - Husmoderns död
Cash/Carr - Johnny Cash
Knausgård - Min kamp del 4
Alakoski - Bomullsängeln
Fazlhashemi - Den arabiska våren
Åsbrink - 1947
Ollikainen - Trasiga toner

Inga kommentarer: