6 juni 2020

Nationaldagen

Drar desinfekterade fingrar genom mitt eget hår som är fuktigt av svett. Hhm, att det ska vara så vådligt svårt att få en bekräftelse på det avbokade hotellet.

Utanför kikar solen fram, stöder huvudet i händerna där jag sitter vid köksbordet, försjunker i tankar när jag läser en dödsruna. Kan även konstatera att Sverige rapporterade på onsdagen återigen högst dödlighet i världen i covid-19, 5,4 döda per miljon invånare.

Alltid något, provresultaten från VC på topp, goda skäl att glädja mig.Sedan går jag runt lite grand, ställer saker och ting på plats. Pysslar. Äggen har snart kokat färdigt. Nationaldagen firas.

På jobbet. Dialog med kollega. Jag:nämen va kul, är du här i idag? Kollegan, ba: ja, det ser du väl!
Så är det. Dumma frågor får dumma svar. Enkelt.

Inga kommentarer: