5 januari 2019

Under utveckling

En för mig okänd individ försökte få i gång ett rasistiskt samtal men jag lyckades avstyra det hela. Jag drog på mig, vad skall jag säga, pedagogen-profetens plyschmjuka konversationsklädnad och fortsatte, riktade en inte allt för brysk serve tillbaka, "skulle du vilja utveckla det du sa nyss, lite närmare?" Sedan blev det tyst. Tacksam för det.

Osäker på hur det rent anatomiskt går till när något står en upp i halsen.

Inte några nyårslöften för min del den här gången heller. Ut på löparbanan, det skall jag. Har ju varit lite si och så med den varan på senaste tid. Midnattsloppet. Halvmaran. Varför inte? Mål. Bilder. Disciplin. Lyssna på kroppen. Signaler.

Vinylsamlandet. Jesuspop. Dansbandskonvolut. 5-spänns kassetter. När skall jag få nog? Göra plats. Kanske eller bara lägga vinylen på hyllan....

Eagles. Dylan. Collins. Bon Jovi. Stockholm 2019. Orkar vi?

"Vi lägger 419 riksdaler per månad på frukt och grönsaker, 439 kronor per månad på mobiltelefoni."
(Källa: Boken om 50 myter om hållbarhet av Jessica Cederberg Wodmar, Lava förlag)

Bra sagt genom tiderna: Dricka utan att vara törstig är människans särmärke och det enda som skiljer henne från djuren. (- Beaumarchais)

Kunde inte sagt det bättre själv: You can take a lad out of Leeds, but you can't take Leeds out of a lad.

Nä, nu måste jag snart kasta mig, ett par timmar. Det behövs. Sannerligen. JVM-final 02.00. Förväntar mig en elektrisk tillställning. Jag hoppar starkölen och mazarinerna. Håll i hatten, mitt i natten.

Inga kommentarer: