1 januari 2019

Blogg och böcker 2018

2019. Årets första dag. "Va, ska du blogga? Det är ingen som bloggar längre. Ingen!", säger min kraxande 15-åriga dotter. Jag känner mig en smula kränkt men sväljer förtreten, som den man jag är.

Så. Nu släpper jag min boklista till allmän åskådning/beskådning:

Johnson - Se dig inte om
Johansson Heinö - Gillar vi olika
Edwards - Finska vinterkriget
Waltari - Karin Månsdotter
Paborn - Blybröllop
Pettersson - JehåvasJäveln
Östergren - Twist
Kertész - Kaddish för ett ofött barn
Remarque - På västfronten intet nytt
Willows - Inlandet
Niemi - Svålhålet
Andersson - Du skulle sagt som det var
Åsbrink - Och i Wienerwald står träden kvar
Källner - Och bilen går bra?
Ford - Sportjournalisten
Roth - Spökskrivaren
Åsbrink, Sörlin - Handbok för demokrater
Lundell - Allt är i rörelse
Doer - Ljuset vi inte ser
Kautto - Auervaara, aurinko- ja kevätmies
Lundell - Vardagar
Lahger/Svensson - Blåsningen, historien om kommersiell TV i Sverige
Moberg - Utvandrarna/Invandrarna
Moberg - Nybyggarna/Sista brevet till Sverige
Gardell - Till minne av en villkorslös kärlek
Hermele - En shtetl i Stockholm

Inga kommentarer: