21 december 2018

Finnish music

Håller mina ord, som synes. Jag är glad och stolt att kunna presentera en lista med enbart finländska artister. Plockigt och pilligt men de flesta låtarna har jag i min spellista och det är sen gammalt.

Help och Sinut haluan vain (You're The One That I Want). Finländare är världsmästare på covers men det är ingenting nytt. Ain't No Doubt About It.

Bandet Josén Pimeä Puoli är en ny bekantskap för mig, ett trevligt sådant. Självklart, är man inte bevandrad i det finska språket så kan det vara svårt att ta till sig anrättningen. Dock, känns det marigt finns ju google translate men verktyget är inte alltid 100.

Valitettava ampumavälikohtaus - Tuomari Nurmio
Kotiinpaluu, jotenkin - Absoluuttinen nollapiste
Silloin Nyt Aina - Erja Lyytinen, Heikki Silvennoinen
Kitara, Taivas Ja Tähdet - Eppu Normaali
Hyvää ja Kaunista - Kolmas Nainen
Help - Virve Rosti
Joutsenet - Brädi, Irina
Sinut haluan vain - Marion Rung
Nakit ja muusi - Jyrki Sukula
Mitä mahtaa olla in - Irina
Lapin Kulta - Eija Sinikka
Kotkan Ruusu - Taisto Tammi
Roy Orbison - STIG
Tummansininen seuralainen - J. Karjalainen
Hevosella Helsinkiin - Lokit
Human Torch - Damn Seagulls
Seireeni - Don Huonot
Raatona Maantiellä - Kolmas Nainen
Kun hämärtää - Seija Simola
Tajunnanvirta - Josén Pimeä Puoli

1 kommentar:

Tommy sa...

Tummen upp as we say in Sweden!