28 oktober 2012

Oktobersöndag


Trolsk oktoberdag. En ynnest att få ta del av den. Promenerat runt lite grand i skog och mark. Friskt. Balsam för kropp och själ.


Nyss avslutat Betlem belägrat. Innan den avverkade jag Ett kort uppehåll av Göran Rosenberg. Två angelägna böcker. Nu har jag slängt mig över Erik Nivas Den nya världsfotbollen. Vid sidan av håller jag ett öga på Klas Borells kunskapsöversikt "Islamofobiska fördomar och hatbrott". Med denna översikt studeras muslimers möjligheter att i Sverige och övriga Västeuropa kunna utöva sin religion utan att bli utsatta för negativ behandling och hatbrott. I ett kapitel avhandlas: Hur kan hatbrott och islamofobi motverkas?

En kopp svart kaffe och text-tv där jag konstarerar att AIK kvitterat hemma på Råsunda mot Syrianska. Upplösning av Allsvenskan är hyperspännande. Jo, sa jag det. Nej. Blev bara en match för Nummelin i TPS-tröjan!

2 kommentarer:

Ailas sa...

Bara att instämma! Sköna höstpromenader helar och böckerna skapar innehåll och inspirerar till tankar.

Tommy sa...

Vi är på samma våglängd kan man säga, ailas.