6 juni 2012

Kostymt


Malta. 1992.

Med en ledares örnblick väser - som en lätt rapning -  han fram där han sitter i den kokande bussen:
-" Det skall ni veta, pöjkar, att har jag fått stryk i en kostym så tar jag inte på mig den i nästa match!"

Det har slutat regna lite grand. Luften är mild. Jag vill flagga för det. Jag går mellan husen, tätt intill väggarna, som för att höra om någon är där inne.Spridda skurar av tankar. Helst av allt vill jag gå på teater. Köper en kvällstidning innan lunch, slänger den sedan innan jag läst den. Skonåtlerska! Tur det finns "kokkeli".


2 kommentarer:

Ailas sa...

Var på Malta för ett par år sedan och såg flera gamla bussar i trafiken. Gillade ön, förresten, särskilt då Mdina.

Tommy sa...

Själv har jag aldrig varit på östaten Malta, hört mycket gott om ön. Fotot hittade jag i en bok för några år sedan, det användes tydligen som bokmärke.