4 november 2010

Frukost, änglar och bratwurstar

IFK Göteborgs ljuva 80-tal. Ja, ni kommer ihåg. På bilden ser ni räddaren och strikern Lennart Nilsson (i mitten) skrika ut sin glädje över ett mål i finalen mot skotska Dundee United FC. 1982 och 1987 är stora år i kamratföreningens blädderblock. Lägg dessutom till fyra Allsvenska titlar under nämnda decennium. Enda plumpen i arkivpärmen är plats sju 1989.

MFF har matchboll inför slutspurten. Ett ungt tekniskt spelande pågatåg som med ungdomlig entusiasm bara forsar fram med jättekliv, förhoppningsvis är det nå't stort på gång internationellt. Svensk klubbfotboll behöver en färdknäpp och uppryckning å det rejälaste. Risken är dock stor att många av klubbens talanger försvinner bort till de större bankomaterna runtom i Europa.
Både Malmö och Helsingborg vinner i sista omgången. Guldet till Malmö, på målskillnad. Grattis.

Jag hade ingen bra dag när jag snickrade ihop detta. Sovit dåligt eller något i den stilen. Inte vid sunda vätskor i alla fall.

Tommy Nilsson
Monarken är ute å cyklar i ogjort väder.

Frukost. Mild yougurt. Sun*Maid Naturlige Californiske Rosiner och Corn Flakes The Original and Best. Kaffe. Smarrigt.
Imorgon kan jag tänka mig bratwurst och surkål. Nästan så jag kan höra Peter Antoinette flåsa mig i öronen. Jag stänger gluggarna och slår ifrån mig.

Inga kommentarer: