12 augusti 2009

Samlade Swador

PLASK FÖR SENAST/VAD RÄTT DU STÄNKT/KAKEL SPEKTAKEL

Jag råkade snubbla över samlingsalbumet Det Vältrampade Klaveret idag. Till detta stiliga album har Kjell Swanberg (text) och Riber Hansson (illustration) plockat ut ett 60-tal "Swador" som faller mig på den berömda läppen! Jag är alldelels utom mig inom mig, svävar fortfarande på moln över upptäckten. Kjell har jag ju haft med tidigare här på Finns here. Han är en stor favorit och en ordekvilibrist utan dess like.

KEPPI ON HYVÄ - KÄPPEN ÄR BRA
KEPPI EI LENNÄ - KÄPPEN FLYGER INTE

2 kommentarer:

josephzohn sa...

Ser att du redan tippat rätt :).
Jag som tänkte utmana dig med ett 3-1 tips, men då slår jag till med 3-0, för inte f*n gör finnarna nåt mål :))

KEPPI EI LENNÄ :))

Tommy sa...

Jodå! Maestro Jari Litmanen skruvar in en frispark från 25 meter! Kyllä keppi lentää!! I början i alla fall...

0-1 Jari Litmanen
1-1 Sebastian Larsson
2-1 Marcus Berg
3-1 Marcus Berg