31 mars 2010

Gunners vs Barca


(Lindström, Kebab)

Kvällen bjuder på påskkaramell av bästa märke. Avspark 20:45. Viasat. Påskgodis. En riktig festmåltid för oss fotbollsälskare. Kvartsfinal 1:2 i London, elektrifierat Emirates. Lär bli full sula direkt från start. Pang på rödbetan. Målfyrverkeri.

Skadebekymmer oroar Londonlaget och FC Barcelona får klara sig utan Iniesta. Kvittar. Bänkarna glödheta. Henry lär få stående ovationer inför sin gamla hemmapublik. Var så säkra. Arshavin mot Messi. Cirkusakrobatik på högsta nivå!

Kan ej hålla mig; jag gluttar lite försiktigt in i ägget och ser klart och tydligt att Barcelona vinner stjärnsmällen med 3-2. Mumma eller memma men jag håller mig hemma. Totalfokus.

2 kommentarer:

josephzohn sa...

Har tyvärr inte Viasat, men jag hoppas du väljer rätt och att ditt tips slår in!
Gör Zlatan nåt mål, kan du se det i din spåkula??

Tommy sa...

Si, Zlatan dunkar faktiskt in ettan med en välriktad kanonkula.
Va ju lite synd om pöjken ett tag - han mådde inge vidare. Nu mår Z toppen där uppe i anfallet.