10 oktober 2020

I dessa tider

Vid köksbordet. Skriver ett sms med oerhört långsamt pekfinger. I bakgrunden gurglar kaffebryggaren, livgivande. Uppdaterat mig i nyhetsflödet. En massa stolligheter. "Sverige har med berått mod tillåtit en stor smittspridning" Ska hen säga!

Duggregnig förmiddag. Nere på kristallvägen gör en taxi U-sväng. På min promenad tidigare idag, jag hade klätt mig fel, som vanligt, kom grannen joggande emot mig, röd och svettig, klädd från topp till tå i funktionsmaterial. En löprunda, ja. För egen del, måndag och onsdag. Det räcker. 

Lägger ifrån mig boken. Allt behöver inte vara så viktigt hela tiden. Men vi fortsätter att hålla distans, vissa klarar det bättre än andra, andra igen "väljer att se det som en vanlig influensa" och av den anledningen följer man inte rekommendationerna särskilt noggrant. Skärpning!

Inga kommentarer: