9 februari 2019

På tur

Frukost. Kaffe och ett par Ballerina-kex. Fuskar ibland. Igår tryckte jag annars i mig två Fettisdagsbullar. Och som inte det vore nog: placerar i detta nu en knubbig näve mitt i en skål nötter.

Har ingen exakt definition av termen "Dumpucko" men frågar du kommunalpolitikern i Linköping, Sara Skyttedal, KD, så är dumpuckon hennes benämning på de personer som vill begränsa sina flygresor för att de tror att flygresandet har negativ inverkan på vårt klimat.
"Dumpucko", upprepar jag med samma grimas som en minut tidigare och stirrar ut i tomma intet.

Lördag. Date med svärmor. Bio. Saga. 14.45. Gräns. Missar således match i Championship men det kan jag leva med. Självklart.

På min lista och näst i tur: Memma. Vidkun Quisling. Beijer Hockey Games. Nelly Sachs.

Inga kommentarer: