31 mars 2018

I slutet av mars

Pannan tryckt mot tangentbordet. Visst. Man kan läsa i andras ansikten vad de tänker, om saker och ting. Oftast är det inga upplyftande grejer. Inte alls.

Jag vrålar av skratt. I ca fem minuter. Över mitt skämt. Käken går ur led, nästan. Bara jag som skrattar. Märkligt. Tydligen var det inget roligt, alls. Då. Men, nu är det dags att sträcka inte bara på benen utan också på själen.

Lukten av blaffig memma kan få våra ögon att tindra och längtans tårar att trilla, likt en vårflod. Tvärtom för min del. Sörjan står mig upp i halsen. Klarar med andra ord inte av att inmundiga denna klibbiga konsistens längre. Memmaglassen lär dock vara en riktig delikatess men jag är skeptisk, kanske jag skall ge den en chans!


Inget aprilskämt. I morgon sparkar Allsvenskan 2018 igång. Fyra matcher. Bollen är ganska rund. Ett säkert vårtecken. Och Leeds vann äntligen. 2-1 mot Bolton. Målskyttar för hemmalaget: Caleb Ekuban och Pablo Hernandez. Vi är på gång. Igen.


Nära två timmars cykling. Guldkant i tillvaron. Staden. Stockholm. Vacker dag. En fröjd för ögat. Och ben av spagetti. Värt slitet.

Inga kommentarer: