28 november 2017

Regnig eftermiddag

Igår. Kopplar ner. Kopplar av. Ingen vågad gissning att jag kopplar upp senare. Räknar med att hinna med 1:5 av Sorjonen innan jag slänger mig. Ni vet ju hur det är? Har man en gång börjat kan man aldrig sluta....

Thrillerserien Fångade från 2015 klarade jag av som en dans. Med andra ord, 10 episoder och uppemot sju timmar framför paddan! Har jag blivit klokare? Knappast men spännande underhållning, en isländsk serie som bland annat gjort stor succé i Storbritannien. Nåväl. Å andra sidan, som min dotter frågade, "hur många fotbollsmatcher har du glott på under de senaste tio åren?" Vågar inte överhuvudtaget närma mig frågan.

Tisdag. Plingar till i min mobil, nyhetsappen. Nästa års startfält i Melodifestivalen är spikat. Intresserar er föga men enda gången jag ringt och röstat på ett bidrag inträffade 2012. På Ranelids låt. Nu kan jag tänka mig att ringa en andra gång: Edward Blom. Ja, ni läste rätt. Unnar verkligen gastronomen Blom en uppfriskande och matglad festresa till Portugal.

Nu är det slutrapat. För denna gång.

Inga kommentarer: