12 juli 2017

Tisdagstorsken

Pingis. Bäst av tre, i tisdags mot grannen. Ledde första med till synes ointagliga 20-14 men lyckades på något konstigt och vedervärdigt sätt schabbla bort allt och förlorade 22-24. Andra set 17-20. Med andra ord, torsk i två raka och så var den kvällen förstörd. Ridå ner.

Behöver lite tid att komma över det och samla ihop det lilla som finns kvar av mig. Vill hitta en plats där jag kan få vara i fred. Så låt mig va. Låt mig va. Allt jag behöver nu är att hitta tillbaks till mig. Hitta vinnarskallen igen och glömma tisdagskvällens debacle. Lämna det bakom mig.

Min forehand är kass och serven lam. Med backhanden däremot är jag nöjd om jag nu skall hitta några ljusglimtar i mitt spel. Ja, jag vet. Bara på't igen. Revanschen kommer men låt mig va just nu. Låt mig va.

Hade det här hänt för, låt mig säga 30 år sedan, hade jag allvarligt funderat på att skaffa mig mental coachning men nu får det va. Träningsläger för veteraner? Nej, jag slickar såren och går vidare.

Inga kommentarer: