28 december 2016

2-3!

Likt en neonskylt blinkar fortfarande slutresultatet i min skalle. Uppe i natt, vid 02:40, för att kasta vatten och efter väl förrättat värv kikade jag in på text-tv och kunde konstarera att mardrömmen var ett faktum. 2-3. Kunde knappt tro mina sömndruckna ögon. De regerande världsmästarna åkte på en sensationell förlust. Mot Danmark! Som sagt, väck mig ur mardrömmen, snälla.


De finländska smågubbarna vann skottstatistiken med förkrossande 36-10. Stort spelövertag kan man ana men vad hjälper det. Nu har jag dock inte analyserat matchen och jag har inte en tanke på att göra det heller. Slutresultatet är redan skrivet i sten. Vi lägger den till handlingarna men visst svider det så in i norden. Två raka förluster i årets JVM-turnering.


Nå. Inte helt otänkbart att Finland vinner mot Sverige torsdagskväll och tvålar till de schweiziska uren på Nyårsafton. Då är laget plötslig med i diskussionen igen men med tanke på nattens debacle så är sannolikheten inte stor. Risken är större att laget degraderas till B-ligan.

Inga kommentarer: