5 februari 2016

Al bandy och bingo

Eftermiddag. Brådskar hem. Hann aldrig riktig uppfatta vad grannen sa. Det var nåt om någon annan granne som levt rövare under natten. Har du hört nåt? Jag har inte hört något, sa jag. Jag sa bara, vi höres, trevlig helg. Väl hemma ställer jag mig direkt i duschen. Efteråt, kollar dagens post. Till middag avnjöts en gryta som fick våra smaklökar att unisont utbrista i bingo. Snart börjar På spåret. Popcorn. I kylen väntar en Platan Granát. Czech. Kvicksilvertermometern utanför köksfönstret visar tre minusgrader.

Tänker lite på det där som sades igår, ja, att Vikingarännet riskerar att försvinna för gott. Bandy-VM däremot, där går man på i ullstrumpor, både ute och inne, mest inne. Kvartsfinalresultaten i går mer eller mindre skrattretande löjliga: 28-3, 17-3, 12-2 och 11-3. Finalen mellan Sverige och Ryssland spelas på söndag eftermiddag, Då sparkar bandy-VM igång på riktigt. Med finalen, alltså. Till saken hör att jag bara sett en halvlek av mästerskapet i Uljanovsk, den i gruppspelet mellan nyss nämnda länder.

Inga kommentarer: