22 maj 2014

Kvartarna i Vitryssland



Hur det än går i kvällens hockeykvartar lär vi få vända blad även i fortsättningen. Och det står inte skrivet någonstans. Inte än i alla fall. Och jag tänker inte försöka ge mig in på någon vild gissning heller på hur de fyra kvartarna slutar. Det går som det går. Mene ja tiedä. Mulla ei oo aavistustakaan.

Förresten, tack Schweiz för att ni bjöd in oss i turneringen igen. Utan er hade de finska lejonen fullbordat ett veritabelt fiasko. Nu är ordning återställd. Nu myser vi finska anhängare igen i takt med solens strålar. Får se vem som biter sig i tummen efter dagens matcher?

....och nu har jag skrivit det som jag tänkte.Jag återkommer kanske imorgon.

2 kommentarer:

lasse postis sa...

Tummen är popnitad innuti handflatan. Lycka till Lejonen

Tommy sa...

Förskräckligt nagelbitande. Såg tredje perioden mellan Kan-Fin. Vilken rysare. Trodde inte...

...för att inte tala om Sveriges holmgång mot vitryssarna. Grattis, Lasse!