31 augusti 2013

Hammarby- IK Brage

Det är spänt i Hammarby-lägret. Fansen är otåliga. Spelarna underpresterar även om laget vann i senaste omgång på bortaplan. På hemmaplan, i Tele2 arenan, har det däremot gått troll i det hela. Fyra mållösa matcher. Med andra ord, Bajen har spelat sex timmar i arenan utan att göra ett endaste mål!

I mitten av 90-talet hade laget något likadant. Måltorka, menar jag.  Om jag inte minns fel tror jag att Söders stolthet spelade inalles fem matcher innan den pinsamma nollan spräcktes på Söderstadion.

På måndagen tar Hammarby emot IK Brage som i tabellen ligger ohjälpligt sist. Klubben från Borlänge som under säsongen (21 matcher) lyckats med att skrapa ihop ynka sju poäng. Brage skall väl inte innebära några som helst problem för Kennedy & Co? Islossning? Jag tror det. Om det vill sig väl har jag en fribiljett för egen räkning till matchen som väntar.

Nostalgi. På bilden har ni Antti Pohja. Den lille snabbe finnen som spelade 47 matcher för Hammarby (2002-2003). 10 mål. 2010 la Antti dobbarna på hyllan på grund av efterhängsna skador.




◙ ◙

Tävlar med DN-sporten. Således. Målet kommer i matchen mot IK Brage efter 12 minuter och 35 sekunder. Målskytt: Erik Sundin.

Tabellen

Inga kommentarer: