12 augusti 2012

Buckingham Palace

Sista dagen på OS. Känslan sedan när tomheten infinner sig efter ett idogt tittande under två veckor.
Helt klart blivit en hel del tid framför TV:n eftersom jag hade den här drömmen härom natten:

Jag och min familj blir av någon outgrundlig anledning bjudna till Buckingham Palace, den brittiska monarkens officiella residens i London, där drottningen av England d v s Elizabeth tar emot oss i representationsrummet. Vi serveras te och scones och tonen är gemytligt. Samtalsämnet nummer ett är förstås OS. Elizabeth är glad som en lärka över de brittiska framgångarna. Min fru sticker in med att "simmerskan Alshammar är värd all beundran". Själv får jag frågan varför Finland underpresterar men jag vägrar svara, fipplar förstrött med mobilen och låtsas inte höra. Plötsligt blir drottningen som förbytt. Hon kryper in under en stol, på alla fyra ikädd sin rosa dräkt. Hon vickar på rumpan och sjunger högljutt några strofer ur God Save The Queen.
För att dra ett streck över det pinsamma i situationen springer Elizabeth ut ur rummet, med stolen på ryggen. Efter ett par minuter är hon tillbaka för att dela ut allmosor till oss i form av pengar!

Jag har återkopplat drömmen ett par gånger vid middagsbordet. Möts av tystnad.

2 kommentarer:

Ailas sa...

Hehe, inte alla som fått uppleva drottningen med stolen på ryggen!

Jag är glad över att OS är över. Visserligen bröt jag min fleråriga TV-strejk och tittade på maratonloppet. Inte för att jag brydde mig om vinnarna, men det var så trevligt att återuppleva London med de härliga bilderna.

Tommy sa...

Drömtydningar!Hhm. Intressant.

Mest fokuserad på friidrotten. Simningen som nr 2.
Blev en hel del gloende fast inte lika mycket som tidigare OS.
Håller med Ailas. Skönt att OS är över.