20 mars 2012

Destivelle

Jag antar utmaningen på ett helt annat högre plan. Klättrar inte rent fysiskt. Nej, jag  försöker mig på uppstigande verksamhet med båda fötterna fast förankrade på marken. Klättringen sker så att säga  fritt i det inre. Mentalt och med viss skepsis. Dömt att misslyckas. Svindel bara jag nuddar vid tanken. Blickar varken upp eller ner. Glor orörlig rätt in i en vägg där en lapp talar om att vattnet stängs av mellan 08:00 -11:00 21 mars. Sätter mig ner i trappen och andas tungt. Knaprar på en medhavd fralla. Hör hur grannens hund skäller. Jag trappar försiktigt ner min verksamhet och avviker från trappuppgången.
Titta här så förstår ni vad jag menar. Såg "Att erövra alptoppen" i söndags, går i repris inatt på SVT2. Se den. Ett måste. Hisnande på alla di sätt och vis.

Inga kommentarer: