5 december 2011

Next


Först tänkte jag; vem är det där? Efter en stund insåg jag att det är ju sånglärkan runt hörnet d v s Lisa Nilsson. Hon ser lite annorlunda ut än hon brukar om man säger, tycker jag.  På Stockholms stadsteater spelar hon  rollen som Diana, mamman i en kärleksfull, men dysfunktionell familj. Next to Normal - en kritikerrosad rockopera som vunnit Pulitzerpriset och hade sin premiär på off-Broadway, New York 2008. Tidigare har vi sett Lisa i några enstaka filmroller, har för mig att jag såg henne i nån rulle med Helena Bergström, minns inte vilken.

◙ ◙ ◙

Vidare läser jag i en tidning att kroppen funkar bästa när den går som ett urverk. Tror jag det. Det är som med klockan kan man säga, den fungerar bäst när den går. Ät, sov och gå på toa regelbundet. Ät probiotika.

◙ ◙

Råkade i misstag kolla in senaste "Så mycket bättre". Någon annan som tyckte att Lena PH fullständigt massakerade Lalehs fantastiska Live Tomorrow? Nähä. Visst kunde vi skymta en lite besvikelse i Lalehs ögon.


Sergio Agueros tråcklingsmål (1-0) i mötet med Norwich (5-1). Ett litet mästerverk.

Inga kommentarer: