28 december 2010

Pingviner, musikaler och bandy



Sörplar snabbt i mig mitt Rooibos-te och vänder försiktigt blad. Krumelurpingvinen har redan kört ett par varv runt på ett A4. Category 1- A3. Skogsvarelse. Nej, jag måste ha en kopp svart kaffe!



Hon är en favoritsångerska här på redaktionen. Låt mig presentera Elaine Paige. Det är över 40 år sedan brittiskan gjorde debut på West End och genom åren har hon gjort i stort sett allt. Elaine ser sig själv mer som en skådespelerska än sångerska och har förutom de världsberömda uppsättningarna i musikaler som Cats, Sunset Boulevard och Chess även gjort tv-film och teater. Hon började sjunga Mozart i plugget och upptäckte att hon fetälskade att stå på scen.


-"Att stå på scen är egentligen det enda jag kan!" låter hon meddela från sin lägenhet i Cannes.





Ikväll blir det Zinken. Bandy mellan Hammarby-Villa. Skall bli oerhört intressant. Blir min första hela livematch i såna fall! Såg en uppvisningsmatch 1985 i Vasa, har jag för mig, och då bara en halvlek.

3 kommentarer:

josephzohn sa...

Säger som parkföreståndare Lindeman, klä på dig, klä på dig ...

GeoTaifun sa...

Hur var då matchen igår?

Tommy sa...

Jodå, jodå. Thermobyxor å sånt. Liten tillbakablick finns till ert förfogande...