4 januari 2010

Final innan semi

Det har skrivits spaltkilometer redan och jag fortsätter ett par rader till. Ordspråket "kalasa aldrig i fantasin" tillskriver jag det uppskrivna svenska JVM-laget i hockey. Pääjärvi-Svensson & Co ville verkligen ha en gruvlig revansch på kanadickerna i finalen men till saken hör är att di svenske "glömde" spela semin. Tankarna fanns således längre fram än vad snoken är lång. Vi får ej heller glömma att USA har ett starkt lag på benen.

Nu upp i TV-tornet igen men det är svårt att sova med öppna ögon. Jag blundar dock icke för sanningen.

5 kommentarer:

Ailas sa...

Äsch vadårå! Det är alltid domarnas fel , när det går galet.

Vill minnas att jag skrev ett inlägg efter Sveriges fotbollsförlust mot Danmark, där jag föreslog att matcherna borde spelas utan domare. Bidde liksom lite mer blod och spänning på det sättet. Bästa laget skulle vinna! :)

Adam K sa...

Hej Tommy!

1. Håller med dangående Sverige för långt fram i framtiden, levde aldrig i nuet.

2. VAd sägs om länkbyte?
Du får besökare från Finland, USA, Kanada, Tyskland? Vad sägs?

HA en bra dag/Offensivhockey20.bloggproffs.se

Adam K sa...

ska vara http://www.offensivhockey20.bloggproffs.se

Tommy sa...

Du slår huvet på spiken, Ailas. Domarna bara förstör och lägger sig i. En bra domare lägger man ju inte märke till.

Klart vi kan byta lenkki, Adam K!
Så går vi till väga.

Adam K sa...

Hej Tommy:
Kanske undrat varför din län ej är på min sida ännu?

Jag såg ditt meddelande just nu, så du ej tror jag ignorerat dig.
Tack för din länk, hoppas min länk ger dig fler ebsökare i framtiden.
Ha det gått oc tack för länkbytet.
Ha en bar dag