27 december 2009

Så skall laget se ut

Mv: Bäckström (MIN) - Niittymäki (TBL) - Rinne (NAS)

Hagman (TOR) -M.Koivu (MIN) -T.Ruutu (CAR)
Timonen (PHI) - Salo (VAN)

Peltonen (DYK) -O.Jokinen (CAL) -J.Jokinen (CAR)
Lydman (BUF) -Pitkänen (CAR)

Selänne (ANA)-S.Koivu (ANA) -Lehtinen (DAL)
Väänänen (DYM) -Lepistö (PHX)

Bergenheim (NYI) -Filppula (DET) -J.Ruutu (OTT)
7:e back Korpikoski (NYR)
13:e anfallare Leino (DET)

Som synes har jag inte med Kiprusoff, Calgary Flames. Han klarar inte av att sitta på bänken. Ingen spelare är större än det egna laget.

En skadefri Nummelin hade ju varit memma att slänga in i powerplay. Backen Lauri Korpikoski, 23, är min överraskning. För övrigt är jag bekymrad över backbesättningen. Håller inte bra klass.

Framåt är det inga problem. Mikko Koivu är den nya ledaren. Jag hade gärna tagit med Jarkko Immonen också som en joker i leken. Nu får det bli Ville Leino som den 13:e forwardsspelaren. Jarkko Ruutu är med för att spela fysiskt och irritera motståndarna. Förhoppningsvis lämnar han dumma utvisningar och grisliret hemmavid.

Finns inte så mycket mer att tillägga. Ut och kriga. Bärga hem det där efterlängtade OS-GULDET. Tack.

Inga kommentarer: