8 maj 2009

Thriller on ice

Hjärtsnörp. Stor dramatik. Dramaturgi. Otroligt bra match måste jag säga. Fart och fläkt. Fysiskt. Jag glömde att andas. Stormakternas fight. Unga USA (en medelålder på drygt 24) hade tunga Red Machine på gaffeln. Rena vilda western stora delar av tredje perioden. Radulovs (Gorovikovs?!) mål i slutet av semifinal numero 1 ger Ryssland en plats i finalen. Synd med förlorare i en sån här veritabel tjurfäktning.

Idrotten är än en gång grym men rättvis. Ett rätt således vad beträffar ena parten i VM-finalen. Vem får Ryssland möta?! Det avgörs ikväll när Sverige tar sig an segervissa Lönnlöv. Jag har tippat Ryssland och Kanada i final. Jag hade fel i mina profetior vad beträffar BRONSMATCHEN!!

2 kommentarer:

josephzohn sa...

Jag följde matchen via Radiosporten, såg endast början av tredje då det var fikapaus i Linköping, är på väg mot Småland, tyvärr missar jag nog kvällen höjdpunkt också :))

Tommy sa...

Hockey är ju inte allt här i världen, Josephzohn! Det finns andra värden, ju! Eller?! Ha't bra där i Smålandsskogarna!