28 september 2008

Innebandydrottningen

Ingen rast och ro. Nej, vi fortsätter med ihålig boll och tre 20-minutersperioder. Massor med mål och systemet 2-1-2 ute på planen! Till vänster har du Balrogstjärnan och vänsteryttern Hermine Dahlerus som är världens bästa innebandyspelare på damsidan. Hon har bland annat 7 SM-guld och 3 VM-guld i vitrinskåpet i föräldrarnas vardagsrum. Hermine har också valts till årets spelare vid 2 tillfällen.

Hon är bäst helt enkelt, superlativen haglar. Hon är en ledare både på och utanför. Hon har gjort flest landskamper, flest poäng i landslaget. Ja, det är bara att konstatera faktum!

-"Jag hälsar press, radio, TV och framför allt massmedia välkomna."("Abris") En sport som inte får mycket massmedial plats är Triathlon. Av den anledningen några rader om 24-åriga Lisa Nordén, född i Kristianstad, som tog sin första världscupseger igår i franska Lorient. -"Härligt att vinna!" säger en fullständigt utpumpad Lisa. Hon hamnade annars på en 18:e plats i OS i Peking men här fick hon en skön revansch!

HERMINES HEMSIDA

4 kommentarer:

josephzohn sa...

Snälla, snäll bilden!!
Jag vill ha bilden, eller om du åtminstone fixar så att man kan får en större..bandybollen, den syns, jag har sett den :))

Tommy sa...

Du får bilden och nystan !!
Solen skiner och bollen är glad
jag tror alla ha sett bollen
eller skall vi slå vad?!
Nu behöver jag ej säga mer ett
knystan.
Ut på isen å spola och sen kan vi den gamla dängan "Flottarkärlek" gnola

josephzohn sa...

Vi hänger me, vi hänger me av någon anledning så gör vi faktiskt det!!

Tommy sa...

Kiitos, mycket bra!