2 augusti 2008

Projektil

Nu lämnar vi dopinglaboratoriet för en kort stund, vi är strax tebak.

Fotbolls-VM i Spanien 1982 var en riktig höjdare. Tänker framför allt jag på Brasiliens sambafotboll eller totalfotboll om du så vill. Det bästa laget någonsin - helt klart. Jag tar i så det knakar.

Matchen där mot Italien 5 juli har jag redan nämnt tidigare här på FINNS HERE. Eders rungande skott i matchen mot Sovjetunionen lämnade och lämnar fortfarande ingen oberörd. Målvakten Dassajev står helt paralyserad i motståndarlaget när Eders vänsterfotade projektil borrar sig in i nätmaskorna, förspelet dessutom där Falcao m fl är involverad, ja, hela laget är fotbollskonst på absolut högsta nivå.

51-årige Éder Aleixo de Assis = Eder har skjutit världens hårdaste skott uppmätt till 176 km/h. Sug på den. På eder och samvete, jag vill inte ställa mig i muren.

Inga kommentarer: