30 juni 2008

Sandplaner och tomma läktare




EM i fotboll över för denna gång. Vilken strålande turnering. Fotbollen har skrattat mest hela tiden faktiskt. Gnetfotbollen är borta med vissa undantag. Jag tänker främst på Grekland och Italien men även Lagerbäcks gossar hade svårt att få till det framåt. Grattis SPANIEN till guldet, en efterlängtad triumf. Nu blir det San Miguel i långan radda....


Här kommer huru som helst min ALLSTAR-ELVA:
(4-4-2)


CASILLAS/Real Madrid - LAHM/Bayern München, MARCHENA/Valencia, PUYOL/Barcelona, RAMOS/Real Madrid-


INIESTA/Barcelona, ARCHAVIN/Zenit Petersburg, XAVI/Barcelona, SENNA/VillaReal-


NIHAT/VillaReal, PAVLJUTJENKO/Spartak Moskva

Så hära;jag drar ner lille Archavin på mittfältet, då blir det åka av för motståndarna. Mittfältet är navet, precisa stenhårda passningar som skär som knivar. Turken och ryssen hugger som kobror. Backlinjen har snabba ytterbackar. Puyol! Gjorde han ett fel överhuvudtaget under turneringen? Jo, just det. Igår blev det en lite snedspark som resulterade i inkast för tyskarna. Torres, då? Villa? Bänken. Zlatan kan hoppa in i andra halvlek om vi kör fast.
 
Ryssland och Turkiet överraskningar, att båda nationerna skulle gå till semi förvånade säkert många men inte Gussan och Terran, kan jag tänka mig. Till hösten börjar så ett ovisst VM-kval. Hur tänker Lagerbäck inför det?! Vågar han ev gambla genom att sätta in både STOOR och S.LARSSON samtidigt. Bäva månde.
 
Skall Finland någon gång lyckas kvalificera sig för ett VM-mästerskap i fotboll bör det ske 2010.....Litmanen är då typ fyrtio. I och för sig har finnarna aldrig deltagit i ett EM heller. Jag har inte gett upp. Bollen är rundare än man tror.

Inga kommentarer: