8 maj 2016

Kranar och sånt


Saxat från Mitt i Söderort. Vecka 18. Nr 1371. 3 maj. Lyftkranen för ett lastbilssläp över vägbanan - trots att bilar passerar under. Det var förra måndagen som bilden togs vid hotellbygget i Älvsjö. "Jag hade lastbilssläpet hängande över mig. Tänk om det hade lossnat", säger en Älvsjöbo som direkt kontaktade byggbolaget. Anders Brattberg, platschef på bygget, säger till Mitt i att han ser mycket allvarligt på det inträffade. "Så här får det absolut inte gå till", säger han. Mia Dahlgren.

 
Förflyttar mig, kanske inte med ljusets hastighet, några knapptryckningar i alla fall, till Gröndal Strand, beläget väster om Liljeholmen. Det byggs på Bryggvägen, kan man tydligt skåda, ett svårslaget bostadsläge. 93 nya bostäder. Priset för en våning lär ligga någonstans mellan 5 - 10 miljoner.

Inga kommentarer: