13 oktober 2010

Yes Corning No Corning




Frugan har rätt i sin analys vad beträffar Finlands tunna och mjäkiga insats på hemmaplan:
"Finland kan inte fotboll. Spelar ingen roll vem som är förbundskapten"
En bisarr upplevelse att följa med de finska spelarnas eskapader där ute i höstmörkret på anrika Olympiastadion. De mest elementära grunderna saknas som t ex att slå en passning med rätt adress. Blev något bättre när statyn Litmanen kom in i andra men då var det så dags. Var fanns glöden, var fanns nerven. Jag sliter mitt hår i förtvivlan, tussar lossar smärtsamt. Jag vill bara skrika, försvinna ut i den ensamhet där inte skriket stör någon.
-"Skärp till dig nu!" lugnar frun med sammetslen röst.

2 kommentarer:

Markus Tnbrg Tennberg sa...

Detta är sann poesi....jag tror jag inlämmar detta i min nästa samling!!

Tommy sa...

Tack. Säg så här, det känns bra!