27 februari 2010

Generande

Jag kommer över det här. Värre är det med kvarten 2003 och VM-finalen 1994. Mitt blåvita hockeyhjärta har varit med om förnedrande upplevelser tidigare som sagt. Jag borde lära mig att aldrig ta ut något i förskott eller ens rusa med tanken och blicka fram mot en eventuell final. En match i taget. ALLTID.

Optimism borde förbjudas, i alla fall när det gäller finsk hockey. Hur som helst en total utskåpning. Det som bekymrar mig mest är hur Jalonens mannar uppträdde efter Kiprusoffs dundertabbe. Total handlingsförlamning. Rasrisken blev verklighet och 0-6 redan efter 12.46 i första. Usch! Utspelade efter konstens alla oskrivna regler..... Jokinen gled ju mest runt där och såg fin ut. Inte ens svettig. La sig finnarna kanske?! Enbart för att få Slovakien i bronsmatchen?

Vilka lirare USA har sedan. Ta en sån som 21-årige Kane. Vow! Sista utposten Miller stänger igen när han känner för det. NHL:s bästa målvakt och OS-turneringens MVP. Parise etc.
Bronsmatch väntar. Jag kräver att det finska laget gör skäl för sina skyhöga löner. Blir inte lätt. NEJ. Finnarna måste upp 1000 snäpp.

Slovakien är en hockeynation i världsklass. Demitra & Co pressade kanadickerna ända in på målsnöret. Slutkacklat.

Inga kommentarer: