27 december 2008

500

Där satt den! Jag konstaterar lågmält att gränsen 500 är nådd. Jag är belåten. Jag kör på. Lägger inte ner utan plockar fram Koskenkorvan som ju anses vara en symbol för äkta finskhet vid sidan av bastubad, knivkastning och spjutkarnevaler!

Till höger har ni Kimmo Koskenkorva som till vardags tjänar sitt levebröd uppe i Skellefteå. Hockeylivet för hans del leker just nu, dels uttagen till finska landslaget som nyligen belade en andra plats (Challenge Cup) efter svårflörtade ryssar dels firad suddenhjälte i sitt klubblag. Haukipudasfödde Kimmo är en snabb och energisk lirare som är otäck att möta. En kämpe till sista blodsdroppen." En finne i röven" som Wikegård har för vana att utbrista. Kul. Gott nytt!

- Orkade bara med två perioder inatt, sedan var det stopp. Junior-VM. Sverige vann sin inledningsmatch mot vilt kämpande finnar. 3-1.

3 kommentarer:

josephzohn sa...

Grattis och det gläder mig att du fortsätter, jag sponsar gärna både med koskenkorva och gurka ..

God fortsättning, hörde att våra juniorer inte slagit lejonungarna sedan 1993 i VM sammanhang??!!

Raggmunk sa...

Jag säger som MrJ Grattis, kul att du tänker fortsätta.

Tommy sa...

josephzohn: tack för sponsringen:) Jaa, pucken är alltid platt. God fortsättning.

Raggmunk: tackar. God fortsättning där också.