27 juli 2019

Lugna favoriter

Lördag. Är redan i kläderna 07.30. Allt tar sin fart. I denna tidiga morgonens värme spankulerar jag ner till Trekanten som ligger i ett vilsamt glitter, det är bara några skränande måsar som krossar  tystnaden. Försöker hålla mig i skuggan men det är svårt. Brände mitt fejs något alldeles vanvettigt igår. Glömde smörja in mig. Jag är en amatör. Borde vetat bättre.

Lite senare. På balkongen. Läser. Grannen snett nedanför är inte av den blygare sorten utan släpper sig ljudligt. Vilken revelj! Kort därefter ringer han ett samtal, det låter som om han snackar i megafon. Öronbedövande. Det är något om någon truck som han inte har kört än, men att han hör av sig senare.

"Spootifaj". Nedan dyker det upp lite låtar som jag satt ihop och som jag kallar för "Godnattmusik för stora barn", lite nytt och gammalt.

I'm Gonna Be There - Tedeschi Trucks Band
Far country - Mike Oldfield
World without tears - Lucinda Williams
Sunset at the Veranda - Henrik Jansson
River of Life - The Neville Brothers
Dalarna från ovan - Sofia Karlsson
Life wish - Fleshquartet
Oasis - Robben Ford
Everybody knows - Sharon Robinson
Same Old Story - Stevie Wonder
Aftonpsalm - Ola Magnell
A Love That Will Last - Renee Olstead
Somewhere Down The Crazy River - Robbie Robertson
Still - Seinabo Sey
Dandelion Time - Daniel Norgren
Ögat sover nu - Fleshquartet

Inga kommentarer: