20 december 2018

Varning!

Vid det här laget är ni trötta på julmusiken som terroriserar er. Eller, inte vet jag. Hur som helst, tar mig friheten att bjuda på en musikbuffé som är fri från traditionella jullåtar. Gör er Spotifyärdiga. NU!

Food For That - Dr. John
Souvenir - Julien Baker, Phoebe Bridgers
Jag går upp och håller käften - Coca Carola
Hot Blood - Lucinda Williams
Rolling - Manu Katché
Your Water - Parker Millsap, Sarah Jarosz
The Scope - The RH Factor
The Will To Walk - Anja Garbarek
Blind Spot - Field Report
Memories of a Color - Stina Nordenstam
Workin' Day and Night - The Bottom 40
Wild Street - Drori-Hansen Furniture
Two Man Gang - Les Big Byrd
We're on the Move - Maceo Parker
What's Going On - The Infamous Stringdusters
Doesn't Seem so Real - Alina Engibaryan
Little Man - The PB Underground
War Pigs - Ruthie Foster
Ain't No Doubt About It - Jeff Tweedy, Mavis Staples
123 - The Motet
Life wish - Fleshquartet

PS! Imorgon blir det finsk musik, 20 låtar. En fet blandning, jag lovar. Kul, va?! Ses och hörs.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Kul lista Tommy. Frågan är vart du hittar alla (o)kända artister? Nordenstam och Björnkvartetten fixar jag, men sen går jag bet.

Tommy sa...

Lasse! Läser en hel del musiktidningar, recensioner, skriver upp, noterar. Ungefär så.