11 november 2018

Fars dag

Och snart ska snön komma i mängd och lägga sig i höga drivor. Och snart skall den skoningslösa kölden sätta sina bett på varje bart och oskyddat ställe på kroppen. Usch!

Försökte mig på en träningsrunda tidigare idag men det ville sig inte. Ljumskarna skriker. Det är förkylt. Ordinerar mig själv fortsatt vila. En vecka till. Minst. Synd.

Finland-Sverige. Karjala Tournament i vanlig ordning så här i november. Den finländske debutmålvakten Veini Vehviläinen, 21, gör en strålande turnering och håller nollan i sex perioder. Igår mot Tjeckien (3-0) och idag mot ärkerivalen Tre Kronor. 3-0. Strålande är ordet. Fars dag.

Grannmöte i trappen. På eftermiddagen. Nej, tänkte jag. Jag hade några dräpande ord i munnen, men bet ihop gaddarna om dem. Brukade vett. Gaddarna, ja. Fyra besök till hos tandhygienisten. Ikväll kör jag mellanrumsborstar för glatta livet igen. Morgon och kväll.

Plockat fram kalendern redan nu. Lika bra. Bara några veckor kvar till första lucköppningen:

Inga kommentarer: