8 september 2018

Ingen uppesittarkväll

8 km. Älvsjö IP. Ett par grader för varmt i mitt tycke men loppet fungerade hur som helst som en bra genomkörare och jag är nöjd med sluttiden 45.18. På slutrakan hade jag knappt någon kräm kvar i benen. "Mördarbackarna" sög musten ur mig och i de lättare partierna stora svårigheter att ta igen mig. Det får bli backträning i fortsättningen. Jag ändrar träningsupplägget. Helt klart. Dock, jag ger mig själv ett godkänt betyg.

Glad som en lärka. Lyckades norpa åt mig vinylen La Musique med Rune Gustafsson för simpla 10 riksdaler. Plattan, från 1982, med Rune på guran, Riedel på basen och Magnus Persson på vibraphone/marimba. Som jag letat! Yes.

Va!? Finland slår Ungern med 1-0 på hemmaplan. Strålande start på Nations League.

Nu blir det en Karhu. Ingen uppesittarkväll för min del, nej. Tidig väckning imorgon bitti.

2 kommentarer:

lassepostis sa...

Bra kämpat Tommy. Har själv börjat med intervallträning, ger effekt redan efter ett par veckor. Återhämtningen när man är som tröttast under ett längre löppass blir märkbart förbättrad.

Keep on running!

Tommy sa...

Tack det samma! Du kör hårt, har jag sett! Träning ger resultat - helt klart.