9 juni 2018

Bandad komplott

Saker och ting förändras på ett sätt som ingen kan förutse. Ett liv kan förändras lika enkelt som en dag, från solsken till regn. Men, det kan också förändras igen.

Träffar en gammal polare från förr. På Söder. Korta och intensiva minuter, tiden är dyrbar, det är ju fredag, mitt i rusningen, och man vill ju förflytta sig från punkt A till punkt B så fort det bara går. Men, som sagt, vi blir ståendes en stund. Slänger käft. "Annars, då? Innan vi skiljs åt får jag reda på att X inte finns längre bland oss. "Ja, det var ju ett tag sedan". Pallrar mig vemodig och bestört ner i tunnelbanan.

22 grader i skuggan. I detta nu. Innan lunchintag. Hinner. Måste ut, eller måste och måste, jag har bestämt mig, för en träningsrunda. Laddar snabbt en spellista:

Lines Around Your Eyes - Lucinda Williams
Frozen Ashes - Suburbian Tribe
For Those Who Like To Party - Nils Landgren Funk Unit
Digging A Hole - Big Sugar
Butterfly - Susan Tedeschi
Better - Israel & New Breed
Any Way You Want - Juliette Lewis
99 Shades of Crazy - JJ Grey & Mofo
You - Steve Taylor
Tush - ZZ Top
Sue (Or In a Season of Crime) - David Bowie
Raivotautinen - Tuomari Nurmio
Looking för You - Kirk Franklin
Levitate - I Mother Earth

Inga kommentarer: