6 maj 2018

I tidig otta

En helt fantastisk dag igår. Parkerna överfyllda av sol- och boxvinsälskare. Glada miner. Sommar! Ser ut att bli hur fint som helst även idag. Och i den tidningen jag håller uppslagen för tillfället ställs frågan Hur dricker du ditt kaffe? Undertecknad dricker svart, i en mugg. Alltid. Inga konstigheter.

Läste ni förresten i gårdagens blad, Namn och Nytt-sidan, ni vet den sidan med en massa roliga fyndigheter mm. Jag tycker den är rätt bra den där som en person vid namn Björn skickat in:

Raggningsreplik på Statistiska centralbyråns after work:
- Går du hit alltid, ofta, ibland, sällan eller aldrig?

Nej, jag missade inte Karlsson & Co. Den kinesiska muren var omöjlig att riva den här gången men vilket otroligt Lag-VM grabbarna står för. Brons! Imponerande.

Apropå kaffe, doften stryker in i näsan när jag dricker en klunk ur muggen. Avbryter. Måste pallra mig iväg, så jag får någonting gjort. Lurar på. Ut! Fortsätter att lyssna på Blank Out, Ellen Andrea Wang.

Inga kommentarer: