5 mars 2018

På spåret och en film

"Dagar som kommer, dagar som går. Dom kommer aldrig igen, så det är bäst att idag passa på att leva för fullt min vän. Ja, varför försaka det goda som bjuds i tillvarons gästabud?" Edward Blom i högtalarna.

Fredagens På spåret-final blev ingen större jubelföreställning. Johansson/Bendjelloul vann med 29-17 över Bramme/Bolin. Inget större poängrassel med andra ord. Själv lyckades jag pricka in resmålen Kingston ("usb") och Istanbul ("Billy Hayes", Midnight Express), båda på åtta pinnar. Sertab - Every Way That I Can - hade jag koll på och givetvis Jimmy Cliffs "The Harder They Come", från -72. Och om jag inte missminner mig så var det en fråga om nå't mausoleum också.....Okay, lätt att sitta hemma i soffan och gasta!

The Nile Hilton Incident. I går. Blev blåst på konfekten, faktiskt. Lämnar mig inte helt tillfredsställd. Det saknas nerv, filmen kommer aldrig riktigt i gång och når inga oanade höjder, tyvärr. Fares Fares briljerar dock som den kedjerökande polisen Noredin vilket ger filmen ett godkänt betyg.

Inga kommentarer: