25 januari 2018

Kort och gott

Blåsten tjuter och viner där ute. Snön är i princip borta från Stockholms gator. Islossning? Tror inte det.

Känner mig aningen sliten efter sviterna från vinterkräksjukan. Slö. "Jättebebissyndrom", skriker en korus av röster bakom min rygg. Jag tar ett glas vatten! Det kunde ha varit värre. Jag är på gång.

"Sverige i semifinal!", upprepar jag envist med rynkad panna. Trummar tankspritt mot bordsskivan med mina smala korta fingrar. "Mot Damnmark!", brister jag ut i ett lågt, grymt skratt och försöker skoja till det lite grand så här på ålderns höst. MEN, rätta mig om jag har fel? Sverige kan väl inte gå till final vid förlust i morgondagens danskmöte. Det har ju stundtals varit svårt att hänga med i det matematiska upplägget av EM-handbollen.

Nåväl. Har tittat klart på de tre avsnitten av "Den döende detektiven". Rolf Lassgård är suverän i GW:s rolltolkning.

Inga kommentarer: