31 juli 2017

Mellangårdssyskonen


Fullpackade backar med vinylgodis. Loppisar efter loppisar och så här håller jag på. Jag backar aldrig, tydligen. Ett frenetiskt letande efter guldfynd. Så är det för mig och har varit så en längre tid. Jag kan aldrig få nog, känner mig aldrig mätt. Det är som ett gift och jag vill ha ny dos hela tiden.

Nåväl. Man kan ju fråga sig, med alla rätt, varför plattan ovan föll mig i smaken. Jag har ingen bra förklaring till detta. Jag var helt enkelt tvungen att köpa den omedelbart bums. Förmodligen inhandlade jag den för det oslagbara bandnamnets skull. Kan vara så.

Någon som har koll på denna här och vill kasta lite ljus över min kunskapsskugga? Nähä! Jag visste väl det. Har läst mig till att det här är deras andra platta. Deras första "Tonen från Himlen" blev mycket efterfrågad och uppskattad och för er som är intresserade vill jag bara informera att jag ännu inte haft tid, eller kanske framför allt ork, att spisa plattan. Allt har dock sin tid.

2 kommentarer:

lassepostis sa...

Väntar otåligt på recension��, och Ni som har blivit LPnarkomaner, ngr EP doser i veckan kan dämpa suget.

Tommy sa...

Haha! Gäller att dosera rätt, ja. Återkommer snart med recension på nämnda platta!!