13 juli 2017

Dagen och kvällen övergår i natt

Måsen missade min skalle med en hårsmån. Gjorde ingenting. Jag hade ändå hjälm. Ännu varmare i dag än dagen innan. Gott. Full trängsel på trottoaren. Utspilld Coca-Cola, läckage från soppåsar och jag vet inte vad. På helspänn vid Slussen. Gäller att se upp. Hittade annars en karta, ett patenterat viksystem, över Piteå i min bakficka

I morse. Klev upp, till en korus av fågelsång. Klädde på mig utan att tvätta mig. Hittade inte tandborsten. På förmiddagen besökte jag två kyrkor i Stockholm. Senare. Mumlar tydligen. Jag. Kuddvar eller örngott. Sak samma. Lägger det på is.

Jaha. Det skall tydligen spelas bangolf på söndag. Jag är inte förberedd på sådant men å andra sidan får det gå som det går. Det viktigaste är ju att delta. Får tjuvträna lite grand, ingen behöver ju veta nåt.

 
Ritar ett stort ilsket X över hela skiten. Börjar på ny kula. Inte hela världen. Gör upp en ny plan. Inte mer med det. En ny dag i morgon. Stänger ett fönster.
 
"Vad är det?"
 
"Det är ingenting. Jag lovar. Lägger mig. God natt!"

Inga kommentarer: